poniedziałek, 13 lipca, 2020
Więcej

    Zdrowe jedzenie – owocowe dobro

    Słodkie, pachnące, kolorowe. Kto ich nie lubi? Wśród ogromnej różnorodności owoców, każdy znajdzie ulubione smaki, a także zlokalizuje miejsce, gdzie może nabyć te pyszne naturalne i zdrowe łakocie w przystępnej cenie. Jeśli masz ochotę na małe co nie co, zamiast paczki chipsów czy batonika wybierz kilka gruszek, garść winogrona lub inny ulubiony świeży czy suszony owoc. Zdrowe jedzenie może być apetyczne, słodkie i pyszne. Zaspokoisz swoje zachcianki, jednocześnie ofiarowując swojemu ciału najlepszy prezent – dawkę łatwo przyswajalnych witamin i innych bogatych wartości odżywczych. Brzmi nudno, trochę naukowo i mało realnie? 

    Być może. Aby to zrozumieć i docenić musisz uświadomić sobie, że cokolwiek zjadasz i wypijasz, odbija się na twoim zdrowiu długo lub krótkotrwale, a także na samopoczuciu i wydajności. Popularne powiedzenie, że jesteś tym, co jesz, nie jest wyssane z palca. Przeciwnie, poparte badaniami naukowymi oraz doświadczeniem wielu ludzi. Przykładowo garść żelków o składzie: cukier, syrop skrobiowy, substancja zagęszczająca, regulator kwasowości, aromaty oraz barwniki (E-104, E-122, E-124, E-129, E-133, E-151) + kilka innych, trawimy około…3 tygodni. Natomiast 2 gruszki czy jabłko o składzie: 2 gruszki czy jabłko a dokładniej m.in. błonnik  witamina A, E , C, pektyny, węglowodany, kwasy organiczne, potas, żelazo, witaminy z grupy B, magnez, wapń czy fosfor, trawimy zaledwie 40 minut! Widać różnicę? Warto sięgać po zdrowe jedzenie. Dbać o swoją skórę, witalność i dawać dzieciom dobry przykład. 

    Zdrowe jedzenie to szeroki temat, który ma wiele aspektów. W skrócie sprowadza się do dobrych nawyków żywieniowych, jak jedzenie o regularnych porach, przygotowywanie zbilansowanych posiłków, unikanie wysoko przetworzonej żywności, nawadnianie organizmu, a także sięganie po owoce i warzywa, jako przekąski. Poznaj trzy sposoby, aby zdrowe jedzenie częściej było naturalnym wyborem, po który sięgasz przygotowując posiłki dla siebie i bliskich.

    Po pierwsze: Nie trzymaj w domu kupnych słodyczy

    Od czasu do czasu, kiedy masz wyjątkową ochotę na ulubione ciastka czy inne słodycze z marketowych półek lub cukierni, po prostu kup wyliczoną ilość. Trzymanie zapasów, szczególnie na początku zmiany nawyków, to rzucanie sobie kłody pod nogi. Kiedy ktoś wpada z niespodziewaną wizytą, zawsze możesz gości uraczyć owocami i bakaliami, wspólnie coś upiec lub zamówić z dostawą.  

    Po drugie: Walcz z zachciankami

    Pierwsze zachcianki na cukierki, ciasteczka, galaretki itd. staraj się tłumić w zalążku poprzez wypicie wody z miodem i zwrócenie swojej uwagi na inne obszary, jak czytanie, spacer, aktywność fizyczna, nauka, rozmowa przez telefon itd. Trzymaj w domu zawsze świeże i mrożone owoce. Słodkie banany, jabłka i gruszki, melon, orzeźwiające cytrusy czy obłędne truskawki, czereśnie, śliwki to nie tylko pyszne i zdrowe przekąski, ale także świetne składniki pożywnych i szybkich w przygotowaniu koktajli oraz domowych lodów. Czasami i to nie pomoże, a ochota na przetworzone słodycze sięga zenitu. O ile nie powtarza się codziennie, to idź do sklepu, kup tego batona, zjedz z apetytem, delektuj się i zamknij ten rozdział. Nie warto żyć z poczuciem winy, czy popadanie w skrajności. Jednak pamiętaj o umiarze i nie daj się zamulić żelkami, lizakami, batonami i chipsami pod wpływem chwilowego kaprysu.

    Po trzecie: Czytaj blogi o zdrowym odżywianiu, śledź „owocowe” profile na Instagramie

    Piękne zdjęcia i filmy oraz merytoryczne artykuły o owocach oraz ich wykorzystaniu w codziennej diecie i dbaniu o to, aby jeść zdrowe jedzenie, podtrzymują motywację i inspirują do testowania pysznych, zdrowych przepisów. Wykorzystaj Internet przepełniony treściami dotyczącymi diet oraz pięknymi zdjęciami, przejrzyj czeluście mediów społecznościowych. Może dołączysz do jednej z licznych grup, aby zdobywać ciekawe pomysły i wymieniać się doświadczeniem w kreowaniu zdrowych nawyków żywieniowych z innymi.

    Staraj się jeść zdrowo, zajrzyj na targ czy do lokalnego warzywniaka i zacznij już dzisiaj od schrupania ulubionego owocu zamiast chipsów, na przykład podczas oglądania filmu. Szczególnie mieszkając w mieście, pracując intensywnie, załatwiając milion różnych spraw, często nie mamy czasu na sport, przygotowanie świeżego domowego posiłku, spacer na świeżym powietrzu czy odpowiednio długi sen i nawadnianie. Nasze ciała są naprawdę niesamowite trzymając nas w jako takiej formie. Dbajmy o nie 🙂

    Interesują cię porady dotyczące pokarmów i zdrowej diety? Przeczytaj co jeść, aby mieć elastyczną skórę.

    Polecamy
    Warto przeczytać

    Jakie są przyczyny zakażenia tężcem? Objawy i leczenie tężca

    Tężec to bakteryjna choroba zakaźna, której czynnikiem etiologicznym jest laseczka Clostridium tetani. Wspomniana dolegliwość nie jest zaraźliwa, zatem osoby z otoczenia chorego...

    Dieta oczyszczająca – czy żywieniowy detoks po ciąży jest bezpieczny?

    Żywieniowy detoks ma swoje lecznicze uzasadnienie w określonych przypadkach. Czy jest bezpieczny po ciąży?

    Ugryzienia pluskwy – wszystko, co musisz wiedzieć!

    Ugryzienie pluskwy jest najczęściej bolesne i może wiązać się z charakterystycznymi czerwonymi śladami pozostawionymi na ciele. Skąd się biorą pluskwy? Jak sobie...

    Domowe sposoby na katar w ciąży

    Jednak zanim sięgniesz po mocniejsze metody, wypróbuj domowe sposoby na katar i inne dolegliwości, z którymi dzięki naturalnym metodom łatwo można sobie poradzić, nie ryzykując skutków ubocznych dla siebie lub dziecka.